Les presentacions de la Prehistoria a 5èB

El nostre projecte
Les presentacions de la Prehistoria a 5èB
Ahir, a la classe de 5è B, vam acabar de fer les exposicions del projecte de la Prehistòria, van exposar els diferents grups: el paleolític, mesolític, neolític, l’Edat de bronze i la de ferro. Per acompanyar les presentacions, hem fet maquetes i pòsters amb cartolines. Després vam fer una prova que es diu “Kahoot!” i consisteix en respondre preguntes les quals hem fet nosaltres en grups i la Sònia, la nostre professora (el joc esta en angles). Les posicions finals van ser així: #1 PALEOLITÍC #2 EDAT DE FERRO #3 MESOLITÍC #4 NEOLITÍC #5 EDAT DE BRONZE (es va apagar el seu ordinador).  

EASTER EGG HUNT_2018

El divendres 23 de març, com ja és tradició a la nostra escola, vam celebrar l´"Easter Egg Hunt", la cacera dels ous de Pasqua fent una gimcana ben divertida per l´escola!! Grans i petits vam compartir pistes, jocs i emocions, convertint- nos en conillets de Pasqua a la recerca dels ous de xocolata. We enjoyed a lot sharing games, laughings and chocolate together. Happy Easter !! Easter Egg Hunt_Can Fabra_2018 from Escola Can Fabra on Vimeo.

FELIÇ SETMANA SANTA

EASTER EGG HUNT 5è i P5
FELIÇ SETMANA SANTA
Avui dia 23 de març, l’últim del trimestre, hem celebrat la Pasqua fent 5 activitats per tota l’escola amb els nostres fillols i filloles per trobar els ous de xocolata!! I per acabar, a 5éB hem vist la pel·lícula de les bruixes que era el llibre de Roald Dahl que hem llegit durant tot el trimestre.  Feliç setmana santa a tothom!!!    

RAID ATLÈTIC 2018

RAID ATLÈTIC 2018
El dimecres 21 de març tot 5è va anar a l’estadi olímpic de Barcelona. Vam fer moltes activitats esportives com ara: resistència de 800 metres, llançament de pes amb pilotes de 5 quilos, cursa amb cadira de rodes, 60 metres per córrer, relleus i 3 en ratlla (fent un circuit per col·locar les fitxes). Els 60 metres consistien en col·locar-se a les posicions d'atletisme, on hi cabien 6 persones, i córrer els 60 metres una i altra vegada per torns de 6 fins que diguessin "canvi d’estació", i això amb les diferents estacions . Ens va agradar molt i vam acabar molt cansats!  

“EL TEXTO INSTRUCTIVO”

Jugando aprendemos!
En este segundo trimestre las profesoras nos presentaron una nueva tipología de texto: el “texto instructivo”. Primero nos inventamos una máquina y escribimos las instrucciones de cómo funcionaba. Cuando acabamos el texto, los de 5-A nos dieron unos juegos para aprender a jugar y después nosotros hacer un video para explicar cómo se jugaba. Primero, por grupos nos leímos las instrucciones y empezamos a jugar para ver cómo funcionaba cada juego. Cuando ya sabíamos cómo jugar, hicimos un texto instructivo para explicar las normas del juego, los participantes, materiales, etc. Una vez ya habíamos preparado la presentación, nuestra profesora Sonia nos grabó. I aquí os dejamos los enlaces de los videos que finalmente quedaron: Código secreto: https://youtu.be/OLQDp_KWaxc Parauleja: https://youtu.be/ElK9ZlsQyYM Zahlen-Mobile: https://youtu.be/MuVoNnPs19s Lobo: https://youtu.be/TCCO68LKij0 Spiegel Tangram 2.0: https://youtu.be/n7hZCMoEKRs Out of...

Texto instructivo

Los niños y niñas de la clase de 5º A hemos estado trabajando el texto instructivo  durante la hora de castellano que tenemos como grupo clase una hora a la semana.  Para empezar nuestra profesora nos dio unos textos instructivos, uno de una receta, otro de una linterna y finalmente uno de un juego de mesa, “Dixit”. Cuando acabamos de leerlos nos dieron una ficha donde teníamos que poner las características de los textos y así poder deducir las características de un texto instructivo. Después con los compañeros y compañeras de nuestra mesa pusimos en una hoja los 4 tipos de texto instructivo (textual, textual y gráfico, gráfico y audiovisual) y en grupos buscamos distintos ejemplos de cada tipo de texto. Seguidamente nuestra profesora Laura nos presentó unos juegos matemáticos nuevos y nos dijo que en grupos de tres teníamos que leer las instrucciones,  aprender a jugar al juego y preparar una explicación de como jugar. La explicación era un texto...

Comença… la Setmana de la Poesia!

Comença... la Setmana de la Poesia!
Avui comença oficialment la Setmana de la Poesia a Can Fabra! Tanmateix, ja fa dies que a la biblioteca de l’escola es respira poesia. La setmana passada, l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è de l’escola va poder gaudir d’unes sessions molt especials. La biblioteca es va transformar en un món poètic ple de sensacions. Música relaxant, llum tènue, olor perfumada i un riu ple de llibres de poesia. Tots i totes vam tenir una bona estona per poder llegir tots aquests llibres i, després, alguns grups van estar escrivint paraules que els agradaven i consideraven poètiques i d’altres van estar resolent un enigma per acabar descobrint una frase: Viu la poesia! Doncs bé, això és el que toca ara: viure la poesia! Us desitgem a tots i a totes una setmana molt especial i us convidem a submergir-vos en el món de la poesia! *** Seguiu atents i atentes al blog, que això tot just acaba de començar! ... var cpo = []; cpo["_object"]...

Setmana de la poesia

La UNESCO va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. És per això que el nostre estimat Follet Poeta n’està preparant una de ben grossa per a la setmana que ve a la nostra escola. Del 19 al 23 de març celebrarem la Setmana de la Poesia fent un petit homenatge a un poeta i artista barceloní del qual tots i totes, poc o molt, coneixem la seva obra: Joan Brossa. Una poesia tan suggeridora com la de Brossa ens permetrà preguntar-nos: què és la poesia? El Follet Poeta ens ha deixat un vídeo per començar a donar-hi voltes...   Aquest vídeo ha estat realitzat pel Follet Poeta utilitzant un clip emès al programa "L'hora del lector" (2008) *** Que gaudiu de la setmana i mireu el món amb ulls de poeta i poetessa! ***  

Contes de color lila

Contes de color lila
Estimats lectors i estimades lectores! No acostumo a escriure gaire al blog, però avui, jo, la Bruixa Fabreta, m’he posat a escriure! Crec que el dia de demà s’ho val. Demà i, de fet, cada dia de l’any són bons moments per reivindicar un món millor. Per a mi un món millor seria aquell en què totes les persones, amb les seves diferències entre elles, es respectessin les unes a les altres. Els llibres són una bona manera d’imaginar-nos un món millor i, per això, us convido a llegir llibres que ens presenten protagonistes extraordinàries, que reivindiquen la igualtat de drets i oportunitats i que trenquen estereotips i prejudicis. Sortosament, comptem amb un munt de reculls bibliogràfics que tenen en compte aquests valors. Us recomanem especialment el dossier bibliogràfic de la maleta Noies i Nois: tants a tants elaborada per Rosa Sensat: http://www2.rosasensat.org/files/treball_infantil_i_primaria.pdf i la guia de lectura infantil i juvenil no sexista i...

NOU PROJECTE A L’AULA!

Els nens i nenes de 5èB ja tenim nou projecte pel segon trimestre... Estudiarem les diferents etapes durant el transcurs de la història i també l'evolució de l'ésser humà! Tot i que ja teníem certs coneixements al respecte, hem decidit que ens endinsaríem a descobrir tots aquells aspectes que segur que a hores d'ara encara desconeixem!  

Subscriu-te!

Rep en el teu correu les últimes notícies de la classe!

Cerca


Access web antiga Escola Can Fabra

Últims Articles

Access Tots Articles Bloc