DESFILADA DE CARNESTOLTES AL RESTAURANT DE CAN FABRA

AQUEST MATÍ EL REI DELS POCA-SOLTES, EN CARNESTOLTES, ENS HA CONVIDAT A DESFILAR DINS DEL FANTÀSTIC RESTAURANT "CAN FABRA" PER CELEBRAR L´ARRIBADA DEL CARNAVAL. DESPRÉS D´UNA SETMANA PLENA DE CONSIGNES, MÚSICA I ANIMACIÓ, TOTS PLEGATS ENS HEM REUNIT PER COMPARTIR AMB RITME I MOLTA IL·LUSIÓ LA MILLOR DE LES DESFILADES, ON GRANS I PETITS HAN GAUDIT D´ALLÒ MÉS: VISCA EN CARNESTOLTES, VISCA EL CARNAVAL! MIREU I GAUDIU! Desfilada_Carnestoltes_Can Fabra_2018

SORTIDA AL CCCB

SORTIDA AL CCCB
El dia 2 de febrer els nens i nenes de 6èB van anar al CCCB. CCCB significa Centre de Cultura Contemporània Barcelona. Vam anar a la exposició que es deia "Després de la fi del món". Al principi de tot ens van ensenyar un video i després unes sales. La primera sala era un lloc on es mostraven fotografies de parts del món vist des de dalt, a la segona hi havia les indústries tèxtils, que feien que els rius fossin de colors perquè hi tiraven tinta, la tercera era un pis del 2050 en el que degut a la contaminació havien de plantar plantes a casa, a la quarta hi  explicaven un nou mètode per viatjar, que funcionava amb aire .  L'última era l'hospital del medi ambient que deia que posessin plantes a les parets, dels carrers més contaminats perquè agafessin CO2 i hi deixessin  l'oxigen. Al final vam fer un taller sobre el medi ambient. Ens ho vam passar molt bé!!!     Joel i Alba

CELEBREM LA DIADA DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA_ 30 GENER 2018

El dimarts 30 de gener se celebra la Diada Internacional de la Pau i la No-Violència arreu del món, i com cada any, a l´Escola Can Fabra també compartim el missatge d´aquest dia tan simbòlic. Aquest curs hem volgut dotar de més significat encara a aquesta diada, compartint plegats allò que cadascú sent i percep quan se sent en pau amb un mateix i amb els altres, ja que la pau, com qualsevol dels valors universals, comença dins d´un mateix. Així doncs, cada grup-classe va confegir missatges relatius a allò que ens fa sentir en pau amb cintes de colors, que finalment van esdevenir un mar simbòlic ple de precioses frases, que a partir d´ara envoltaran els nostres arbres del pati, i que acollirà a una bonica olivera, símbol universal de la pau, que creixerà ferma al bell mig de la nostra escola. Gaudiu d´aquest vídeo-resum de la jornada: Diada de la Pau_2018_Escola Can Fabra

Les/els influencers reescrivim la història de “La nena dels pardals”

Els i les alumnes de 6èB, "Influencers", hem explicat el conte de "La nena dels pardals"amb l'eina 2.0 per a crear contes "Storybird". Tot seguit, podeu llegir els contes reescrits: Noies i nois de la classe dels/les Influencers. Gener del 2017.

ELS REGALS DELS REIS MAGS!!!

ELS REGALS DELS REIS MAGS!!!
Els reis mags han arribat a l'escola i ens han deixat un munt de regals, com ara llibres i jocs de taula. Nosaltres hem portat algun joc de taula que ens van portar els reis. El regal estrella, sens dubte, ha sigut l'IKONIKUS. Hem tingut 2 hores per jugar. Maria i Paula

2a Setmana de gener dels nens/es 6è B

2a Setmana de gener dels nens/es 6è B
Aquesta setmana hem fet una varietat de coses, com....Ha estat l'aniversari d'en Roger,hem fet una activitat de multiplicacions, hem fet reptes a educació ficisa i hem anat al teatre SAT on hem vist la "Nena dels pardals". Es tracta d' una història on una nena que es diu Mingli, estima els pardals. Però les collites són menjades per ells i, el gran timoner o el dictador xines Mao Zedong, vol declarar la guerra contra els pardals, una guerra on facin el màxim de soroll perquè els ocells es morin de soroll, i funciona. Però arriba l'estiu i també els insectes i això condemna a perill a tot el poble. En la història, la nena dels pardals salva a tot el poble, mentres que a la vida real es mor de fam. Va ser molt interessant per tota la gent, amb una història molt creativa.     Jan Crespo i Joan Garcia

6èb Ja té un nou llibre!

6èb Ja té un nou llibre!
El dimarts 9 de gener del 2018 ens van donar un nou llibre: els Imaginaris d' A.F.Harrold. El mateix dia el vam folrar i l'endemà ja l'estàvem llegint. Aqui us deixem la ressenya: "EN RUDGER ÉS EL MILLOR AMIC DE L'AMANDA. EN RUDGER NO EXISTEIX. PERÒ NINGÚ NO ÉS PERFECTE".   AURA MERELO I BIEL GARCIA

L’última setmana del 1r trimestre dels influencers

L'última setmana del 1r trimestre dels influencers
L'últim dia del 1r trimestre vam fer l'amic invisible. Ens ho vam passar molt bé, hi havia regals espectaculars, impressionants, i molt bonics. Hi participava la Maribel, la professora,  ens enviàvem missatges per donar-nos pistes, era molt divertit. També vam fer un pica-pica per celebrar l'últim dia del 1r trimestre, ens vam atipar molt i després vam menjar torrons i neules.     Marta i Aina

Concert de Nadal a l´Escola Can Fabra

Benvolgudes famílies, ja podeu gaudir del Concert de Nadal d´aquest any 2017! Seguidament, trobareu tot el concert amb les cançons que els nostres estimats nens i nenes ens van regalar el passat 15 de desembre,i alhora, la nadala final on tots els membres de la nostra particular comunitat educativa vam participar: mestres, infants i famílies. Gaudiu molt de l´espectacle i no oblideu que el Nadal és un temps per somniar... Concert Nadal 2017_Can Fabra from Escola Can Fabra on Vimeo.

L’Educació Física a Can Fabra

L'Educació Física a Can Fabra
EDUCACIÓ FÍSICA, COHESIÓ DE GRUP I APRENENTATGE COOPERATIU A l’escola treballem a Educació Física, generalment, la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu. A l’inici de curs fem moltes activitats i jocs per potenciar la cohesió de grup, així doncs pensem estratègies per aconseguir un objectiu comú, potenciem el sentiment de grup (SOM UNA PINYA!), busquem solucions entre tots ajudant-nos els uns als altres, ressaltem aquells aspectes positius dels companys i companyes de classe... I tot això DIVERTINT-NOS MOLT!! Un cop passat aquest primer període ( tot i que no abandonem aquestes activitats sinó que es van repetint al llarg del curs) passem a una segona fase on ja entrem més explícitament a l’aprenentatge cooperatiu: treballem en petits grups heterogenis, busquem com resoldre reptes que tenen més d’una possible solució, tenim rols que hem de dur a terme dintre el nostre grup, treballem la responsabilitat individual i grupal... És a dir treballem paral•lelament i solapadament continguts de la cooperació com a tal i els continguts propis de l’àrea. Per què ho fem així? L’aprenentatge cooperatiu té grans avantatges que s’han constatat en nombroses investigacions, és un fet, que amb les activitats organitzades de forma cooperativa es potencia l’aprenentatge de tots els continguts, no només d’aquells que fan referencia a la solidaritat, al respecte, a l’ajuda mútua… Sinó també de tots aquells continguts més específics que formen part de les diferents àrees. Es potencia també l’aprenentatge de tots els alumnes que formen part de les activitats, tant d’aquells que els hi costa més com d’aquells que són més autònoms, ja que cadascú treballa i aprèn al seu nivell. Fomenta també la participació activa de tots els alumnes accentuant així el seu protagonisme en el procés d’ensenyament-aprenentatge. D’altra banda, facilita la interacció entre els alumnes de manera que s’estableixen relacions de més qualitat. Efectivament, la majoria de persones aprenem més i millor quan participem en activitats amb altres persones gràcies a l’estímul intel•lectual que això suposa i a la confiança que genera el fet que ens estiguin ajudant els nostres companys quan aprenem junts. Aquestes són alguns dels avantatges que suposa canviar d’una estructura de l’activitat individual i/o competitiva a una estructura cooperativa. Com avaluem? Aquesta manera de treballar va acompanyada d’una avaluació formativa i formadora, l’avaluació forma part del mateix procés d’aprenentatge i no serveix per fiscalitzar sinó perquè cadascú sigui conscient del punt en el qual es troba i de què pot fer per millorar. Tant les autoavaluacions, com les coavaluacions, com l’observació i feedback per part de les mestres, formen part d’aquest procés. Els objectius són compartits amb els i les alumnes des de l’inici perquè sàpiguen sempre què pretenem aprendre amb el que estiguem treballant en aquell moment. I per tant, en què seran avaluats. Afegir foto coavaluació Què pretenem aconseguir dels alumnes quan optem per la metodologia cooperativa? . Que tinguin als seus companys com a referents del seu aprenentatge, i a la vegada, que siguin referents dels aprenentatges dels companys. . Que s’ajudin mútuament per trobar múltiples solucions als problemes que es plantegen des de diferents enfocaments i plantejaments. . Que siguin capaços de treballar en grup, distribuint tasques, rols i responsabilitats. Algunes de les funcions que es poden dur a terme són: secretari/a, missatger/a, moderador/a, portaveu, material…aquestes varien en funció de les necessitats. .Que desenvolupin habilitats socials i d'autoregulació dels seus conflictes de forma constructiva. . Que desenvolupin aspectes afectius cap als seus companys, actituds democràtiques i motivació cap a l’aprenentatge.  

Subscriu-te!

Rep en el teu correu les últimes notícies de la classe!

Cerca

Periodistas en Acción Escola Can Fbara

Access web antiga Escola Can Fabra
Access Tots Articles Bloc